60-72 Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Okul öncesi eğitimin son aşamalarında olan 60-72 aylık çocuklar, fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerinde belirgin ilerlemeler kaydeder. Bu dönemde motor beceriler gelişirken, bağımsızlık, problem çözme ve dil becerileri de hızla artar.
Psikomotor Gelişim
Çocuklar, daha koordineli ve kontrollü hareket etmeye başlar. Denge tahtasında yürüyebilir, ip atlayabilir, topu hedefe doğru atabilir ve farklı ritmik hareketleri yapabilirler. Kalem tutuşları gelişerek, harfleri ve rakamları kopya edebilir, çizim becerilerini ilerletebilirler.
Özbakım Becerileri
Bağımsızlık duygusu artan çocuklar, kişisel hijyen ve giyinme gibi temel ihtiyaçlarını yardımsız karşılayabilirler. Yemeğini kendi başına yiyebilir, dişlerini fırçalayabilir, düğmelerini ilikleyebilir ve hava şartlarına uygun kıyafet seçebilirler.
Sosyal-Duygusal Gelişim
Çocuklar, sosyal kurallara uyum sağlamada ve grup içindeki rollerini benimsemede daha başarılı hale gelirler. Kurallı oyunlara katılabilir, iş birliği yapabilir, duygularını ifade edebilir ve başkalarının hislerini anlayarak empati kurabilirler.
Bilişsel Gelişim
Bu yaş grubundaki çocuklar, sayı kavramlarını daha iyi anlar ve temel matematik işlemlerini yapmaya başlarlar. Hafızaları güçlenerek geçmiş olayları anlatabilir, neden-sonuç ilişkilerini kavrayabilir ve olayları sıralı bir şekilde aktarabilirler. Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanıyabilir, sağını ve solunu ayırt edebilirler.
Dil Gelişimi
Konuşma becerileri hızla gelişir ve karmaşık cümleler kurabilirler. Sebep-sonuç ilişkisi kurarak düşüncelerini açıklayabilir, olayları sırasıyla anlatabilir ve mizah anlayışları gelişerek basit şakalar yapabilirler. Sözcük dağarcıkları genişleyerek soyut kavramları daha iyi anlamaya başlarlar.
Bu dönemde çocukların gelişimlerini destekleyen uygun eğitim ortamları, onların daha bağımsız ve başarılı bireyler olmalarına katkı sağlayacaktır.
GERİMolla Gürani Mh. Sarımusa Sk.
No:33 Fındıkzade / Fatih / İSTANBUL
+90 (212) 631 23 11
© Copyright 2025 Created by / Rasim KILIÇ