Etkinliklerimiz     ·       Haberler - Duyurular     ·       +90 ( 212 ) 631 23 11
  Dil     ·       Veli Girişi

Dil Seçenekleri

Binicilik | İpekböceği Anaokulu ve Kreş | Fatih | İstanbul

Binicilik

Ata dokunmak, dokunma duyularını canlandırır...

Binicilik sporuna başlama yaşı, bu branşta ileri ülkelerde olduğu gibi bizde de 4 yaştır.

 

BİNİCİLİK EĞİTİMİNİN FAYDALARI;

Çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimin desteklenmesi, çocukların hayvanlarla olan diyalogunun arttırılması ve sosyalleşmesini geliştirdiği uzmanlar tarafından tespit ve tavsiye edilmiştir.

 

 

ATLARIN FİZİKSEL GELİŞİME OLAN FAYDALARI 

Denge gelişimi: At hareket ederken binicinin dengesi sürekli olarak bozulur ve yeniden dengeyi sağlama teşebbüsünde, binicinin kaslarının kasılması ve gevşemesi gerekir. Bu egzersiz derindeki kasları uyarır ve geliştirir. Atın üç boyutlu ritmik hareketi yürüme hareketine benzerdir. Bacak ve gövde kaslarına ritmik örnekler öğretir. Biniciyi at üzerinde farklı pozisyonlarda oturtarak farklı kas gruplarını çalıştırabiliriz. Atın durdurulması ve yeniden yürütülmesi, hızının ve yönünün değiştirilmesi bu tip faydaları arttırır.

 

Kas gelişimi: At binmek bir egzersiz olsa dahi bir eğlence olarak algılanır ve bu nedenle eğlence süresi ne kadar uzar ise egzersize bağlı kas gelişimi o yönde artacaktır.

 

Koordinasyon, refleks ve motor sinir sistemi gelişimi: At binmek, attan istenilen tepkileri almak için çok fazla koordinasyon gerektirir. At, binicinin her hareketine derhal karşı tepki verdiğinden, ne zaman doğru komut verdiğinizi bilmek kolaydır. Bir atı kontrol ederken, örneklenmiş hareketlerin tekrarlanması refleksleri hızlandırır ve motor sinir sisteminin planlanmasına yardımcı olur.

 

Bağların ve Kasların Esnemesi: Bir atı üzerinde oturmak yakınlaştırıcı kalça kaslarının gerilmesini gerektirir. Bu ata tırmanmadan önce ön-gerilme ile gerçekleştirilir ve kas gerilmesi öce dar bir ata binen binicinin giderek daha geniş bir ata binmesi ile artmaya devam eder. Binici ata üzengisiz oturduğu için yerçekimi ön taraftaki kasların gerilmesine yardımcı olur. Binici atın hareketlerine karşı dik oturmaya teşvik edilirken karın ve sırt kasları gerilir. At üzerindeki rutin egzersizlerin sonucu olarak ve yuları tutmak ve kullanma işlemi gerçekleştirilirken kol ve el kasları gerilir.

 

Eklemlerde Artan Hareket Aralığı: Binicinin ata bindikçe hareket aralığı artar. Hareket aralığı ayrıca ata binme ve attan inme, ata sarılma, ata tımar etme hareketleri ve ders sırasındaki egzersizler ile artar.

 

Gelişen Solunum ve Kan Dolaşımı: Normal olarak ata binmek bir kardiyovasküler egzersiz olarak kabul edilmese dahi, atın koşması ve yürümesi solunumu ve kan dolaşımını arttırır.

 

Sindirim Sisteminin Gelişimi: Tüm egzersiz türleri gibi, ata binmek de iştahı açar. Sindirim sistemi canlandırılır ve sindirme etkinliği artar.

 

Duygusal Bütünleşme: Ata dokunmak, dokunma duyularını canlandırır. Atın hareketi, yönünü ve hızını değiştirmesi ile vestibüler sistem de uyarılır. Bir ahır ve çiftlik ortamındaki çeşitli kokular da koku alma sistemini uyarır. Atı kontrol etmek için göz kullanılır. Bir çiftlikteki çeşitli sesler de işitme sisteminin uyarılmasına neden olur. Bu duyuların tümü birden birlikte çalışır ve ata binme hareketinde entegre olur.

 

 

ATLARIN PSİKOLOJİK GELİŞİME OLAN FAYDALARI

Mutluluk Hissi: Ata binmek çocuklarda eğlenceli bir etkinliktir. Mutluluk hissi yüz ifadelerinde yansıması görülmektedir.

 

Artan Kendine Güven Duygusu: Kendisinden çok daha büyük ve güçlü bir hayvanı kontrol etme becerisi, çok önemli bir kendine güven duygusu kazandıran unsurdur.

 

 

ATLARLA OKUMAYI ÖĞRENMEK

Okuma Gelişimi: Bir insanın okumaya başlamadan önce şekiller, boyutlar ve hatta renkler arasındaki farklılıkları tanıması gerekir. Bu farklılıklar, at üzerinde, oyunların ve aktivitelerin bir parçası olarak daha kolay öğretilebilir. Öğrenmek binicilik dersinin bir parçası olduğunda daha az direnç gösterilir. Parkurda oluşturulacak işaretler sayesinde harfler öğrenilebilir ve sözcükler ayrı ayrı okunarak aynı şekilde kelimelerde öğretilebilir. Çıkış, tehlike, dur işaretleri içeren oyunlar v.b okumak dahil önemli hayat becerilerinin öğretilmesinde yardımcı olur.

 

Matematik Gelişimi: Atın attığı adımlar, parkurda bulunan nesneler ve hatta atın kulakları ve bacakları sayılarak sayma becerisi öğretilir. Oyunlar vasıtası ile toplama ve çıkarma öğretilir. Kavramlar oyunlarla öğretildiği için öğrenmeye karşı direnç daha azdır.

 

 

ATLARLA SAYGI DUYMAYI ÖĞRETİN

Arkadaşlık: Ata binmek tek başına yapılan bir aktivite gibi görünse de gruplar halinde gerçekleştirilir. Biniciler ortak bir at sevgisini ve ortak binicilik deneyimini paylaşırlar ve bu paylaşım bir arkadaşlık oluşturmak için iyi bir temeldir.

 

Saygının ve Hayvan Sevgisinin Gelişmesi: Atlar büyük ölçüde bakım ve ihtimama gereksinim duyarlar. Bir süre sonra biniciler hayvanlara yürekten bağlanırlar. Onlara karşı ilgileri artarken bakımını da yapmayı öğrenirler. Önce atın ihtiyaçlarını karşılamayı öğrenirler.

 

Artan Deneyimler: Binicilikte kazanılan deneyim türleri sonsuzdur. Ata sarılmaktan ve onu tımar etmekten, at sürmeye, at gösterilerine gitmekten atın bir parçası olmaya kadar, binici sürekli olarak deneyim kazanır ve gelişme gösterir.

PROGRAM

  • Pazartesi -

  • Salı -

  • Çarşamba -

  • Perşembe -

  • Cuma -